Artikel & Karya

08Jan 2008

Mak…..Terlalu bosan rasanya duduk membilang hari…..Dah hampir sepuluh bulan mak pergi,Rasanya baru semalam mak peluk kiter kan sejuk syahdu masih terasa lagi nih…. Mak tau tak…..itu lah pertama kali mak peluk anak mak yang nakal ni sejak kiter dewasa…..dan itu juga terakhir kali nya.Emmmm…rupanya mak dah tau mak nak pergi jauh…..nak tinggal kan anak2 mak….. […]

06Jan 2008

bahang kehangatan ayat-ayat cinta the movie semakin terasa. Sementara menanti cerita ini ditayangkan, kita layan dulu komik nih.. Ikuti kisahnya di forum PCM

02Jan 2008

20 tahun yang lalu saya melahirkan seorang bayi laki-laki, wajahnya comel tetapi nampak bodoh. Zain, suamiku memberinya nama Yusri. Semakin lamasemakin nampak jelas bahawa anak ini memang agak terkebelakang. Saya berniat mahu memberikannya kepada orang lain saja supaya dijadikan budakatau pelayan bila besar nanti. Namun Zain mencegah niat buruk itu. * * * * * […]

01Jan 2008

Waktu engkau masih kanak-kanak………….kau laksana kawan sejatiku Dengan wudu’,Aku kau sentuh dalam keadaan suci, Aku kau pegangAku,kau junjung dan kau pelajariAku engkau baca dengan suara lirihatau pun keras setiap hariSetelah selesai engkau menciumku mesra Sekarang engkau telah dewasa…………..Nampaknya kau sudah tak berminat lagi padaku…Apakah Aku bahan bacaan usang yang tinggal sejarah…?Menurutmu, mungkin aku bahan bacaan […]

30Dec 2007

PENTING! PANDUAN MENJAWAB PEPERIKSAAN Assalamualaikum sahabat2 yg dikasihi~ Alhamdulillah, kesyukuran berpanjangan dipanjatkan utk Pemilik segala isi langit dan bumi.. “ya Allah, Tuhan sekalian alam..hanyakepadaMu kami menyembah dan hanya kepadaMu kami memohon pertolongan..” InsyaAllah kita akan menghadapi mid term exam dlm masa bbrp mggu lg..Just nak share bbrp perkara sbgi persediaan menghadapi hari pertamaexam especially ntk […]

29Dec 2007

‘Allahhu Akbar Allahhu Akbar ….’ Huk3.. Sedihnyea.. Tak dapat sambut Raya Haji kat Malaysia..Tapi…rugi siapa balik Malaysia..sambutan kat bumi Mansurah meriah bangat kata org Indon..hehehehe.. Tanggal 20 Disember 2007, bertempat di Blok C ( Blok Junior Perubatan Regular) jam 9 pagi 5 ekor kambing berjaya dikorbankan… Mangsa2 tersebut dikorbankan oleh Ust. Salman , Saudara Muhammad […]

29Dec 2007

‘Allahhu Akbar Allahhu Akbar ….’ Huk3.. Sedihnyea.. Tak dapat sambut Raya Haji kat Malaysia..Tapi…rugi siapa balik Malaysia..sambutan kat bumi Mansurah meriah bangat kata org Indon..hehehehe.. Tanggal 20 Disember 2007, bertempat di Blok C ( Blok Junior Perubatan Regular) jam 9 pagi 5 ekor kambing berjaya dikorbankan… Mangsa2 tersebut dikorbankan oleh Ust. Salman , Saudara Muhammad […]

28Dec 2007

Album baru native Deen – Not Afraid To Stand Alone single: Stand Alone ChorusI am not afraid to stand aloneI am not afraid to stand aloneIf Allah is by my sideI am not afraid to stand aloneEverything will be alrightI am not afraid to stand aloneGonna keep my head up high Single mother raising her […]

27Dec 2007

Ku mencintaimulebih dari apa pun meskipun tiada satuorang pun yang tahuKu mencintaimusedalam-dalam hatiku meskipun engkau hanyakekasih gelapkuyakinlah bahawa engkau adalah cintakuyang ku cari selama ini dalam hidupkudan hanya pada mu ku berikan sisa cintakuyang panjang dalamhidupku Sham menghentak keras meja di hadapannya. Sesalan disaat ini cukup menenggelamkan akalnya yang waras. “ Kenapa begini?!!”, sambil mengengam […]

27Dec 2007

Salam dari pihak kami…sekali lagi artistic kita kembali dengan karya terbaru beliau..sama-sama kita jenguk!Semuanya di Forum-Malaysian’s Student Hall-Artwok & Graphic.